Regulamin zajęć

08/maj/2023
30/paź/2024

REGULAMIN ZAJĘĆ Z PRZEDMIOTU RADIOLOGIA STOMATOLOGICZNA

 

dla Studentów IV, V roku kierunku lekarska-dentystycznego

prowadzonych w Katedrze i Zakładzie Dysfunkcji Narządu Żucia

Wydziału Nauk Medycznych w Zabrzu

w roku akademickim 2024/2025

 

Kierownik Jednostki prof. dr hab.n.med. Stefan Baron

 

Zajęcia z przedmiotu Radiologia Stomatologiczna prowadzone są w oparciu o Regulamin Studiów Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, stanowiący Załącznik

Nr 1 do Uchwały Nr 37/2024 Senatu SUM z dnia 18 czerwca 2024 r., oraz niniejszy Regulamin.

 

§1

Zasady uczestnictwa w zajęciach

  1. Zajęcia dydaktyczne (wykłady, seminaria, ćwiczenia) odbywają się zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez Dziekana.
  2. W zakresie zajęć realizowanych zdalnie dopuszcza się zmianę terminu realizacji zajęć przez Kierownika Jednostki - informacje o terminie i wykorzystywanej platformie ogłaszane są na stronie internetowej Jednostki www.dysfunkcje.sum.edu.pl.
  3. Uczestnictwo we wszystkich formach zajęć (wykładach, seminariach oraz ćwiczeniach) jest obowiązkowe.
  4. Student zobowiązany jest do uczestnictwa w zajęciach z grupą studencką, do której został przypisany na dany rok akademicki.
  5. Student zobowiązany jest do punktualnego przychodzenia na zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej i punktualnego zalogowania się do systemu e-learningowego w przypadku zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość.
  6. Student zobowiązany jest do przygotowania teoretycznego do zajęć zgodnie z planowaną ich tematyką w oparciu o podane piśmiennictwo. Brak przygotowania do zajęć będzie równoznaczny z ich niezaliczeniem.
  7. Podczas zajęć realizowanych w Uczelni Student zobowiązany jest do :

- zachowania tajemnicy lekarskiej i ochrony danych osobowych zgodnie z RODO
- przestrzegania treści ślubowania oraz przepisów obowiązujących w SUM, a w szczególności do poszanowania godności wszystkich uczestników procesu dydaktycznego oraz dbania o dobre imię Uczelni

- przestrzegania zasad BHP

- stosowania środków ochrony osobistej zgodnie z wytycznymi Jednostki.

  1. Student powinien dbać o miejsce prowadzenia zajęć, w tym o porządek i prawidłowy stan urządzeń, z których korzysta. Wszelkie zauważone usterki powinny zostać zgłoszone nauczycielowi akademickiemu prowadzącemu zajęcia. W razie powstania szkody sporządzany jest Protokół Uszkodzenia Sprzętu Medycznego. Student jest odpowiedzialny za szkody umyślne wyrządzone w mieniu Uczelni.c
  2. W miejscu prowadzenia zajęć Student nie powinien spożywać posiłków ani wnosić zbędnych rzeczy osobistych, które należy pozostawić w szatni.
  3. W czasie realizacji zajęć dydaktycznych oraz przeprowadzania zaliczeń końcowych z przedmiotu Studenta obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia i używania urządzeń elektronicznych oraz rejestracji audiowizualnej.
  4. Wszystkie materiały dydaktyczne podlegają ochronie praw autorskich w zakresie własności intelektualnej. Naruszenie praw autorskich i prawa do ochrony wizerunku (nagrywanie, fotografowanie, kopiowanie, rejestrowanie) będzie skutkowało wszczęciem postępowania dyscyplinarnego.

 

§2

Zasady usprawiedliwienia nieobecności  na zajęciach i ich odrabiania

  1. Każda nieobecność na zajęciach musi być usprawiedliwiona poprzez przedstawienie prowadzącemu zajęcia niezwłocznie, lub w terminie do 5 dni roboczych po ustaniu przyczyny nieobecności, odpowiedniego dokumentu (zaświadczenie lekarskie, sądowe itp.).
  2. Usprawiedliwianie nieobecności na zajęciach odbywa się zgodnie z 15 Regulaminu Studiów w SUM.
  3. Opuszczone zajęcia powinny być odrobione z inną grupą ćwiczeniową w terminie ustalonym z Kierownikiem Jednostki lub osobę przez Niego upoważnioną.
  4. Niezależnie od przyczyny, w przypadku każdej nieobecności na zajęciach Student jest zobowiązany do przystąpienia do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się na zasadach i w terminach ustalonych przez Kierownika Jednostki lub osobę przez Niego upoważnioną.

 

§3

Zasady zaliczania zajęć

  1. Warunkiem uzyskania zaliczenia zajęć z przedmiotu jest uczestnictwo we wszystkich zaplanowanych formach zajęć (wykładach, seminariach, ćwiczeniach) oraz uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich kolokwiów zaliczeniowych (ustnych lub pisemnych) sprawdzających efekty uczenia.
  2. W przypadku nieobecności Studenta na kolokwium zaliczeniowym w wyznaczonym terminie, może on zgłosić się na kolejny ustalony przez nauczyciela termin, traktowany już jako poprawkowy.
  3. Student ma prawo do dwukrotnej poprawy każdego kolokwium zaliczeniowego.
  4. W przypadku nie zaliczenia kolokwium mimo dwóch terminów poprawkowych, Student ma prawo do przystąpienia do kolokwium zaliczeniowego (ustnego/pisemnego) z całości materiału objętego programem zajęć (ćwiczeń/seminariów).
  5. Terminy kolokwiów zaliczeniowych ustalane są przez Kierownika Jednostki prowadzącej przedmiot
  6. Nie zgłoszenie się Studenta na kolokwium zaliczeniowe w terminie ustalonym przez Kierownika Jednostki powoduje utratę terminu zaliczenia.
  7. Student, który nie uzyskał zaliczenia zajęć z przedmiotu nie zostaje dopuszczony do zdawania egzaminu w pierwszym terminie, uzyskując ocenę niedostateczną z pierwszego terminu egzaminu.
  8. Student ma prawo podejścia do zaliczenia zajęć z przedmiotu przed każdym terminem poprawkowym egzaminu.
  9. Zasady zaliczania po kolejnych latach studiów przedmiotów kontynuowanych regulują przepisy uzupełniające (vide zał. nr 1)

 

§4

Zasady zaliczenia końcowego przedmiotu (egzamin)

  1. Formą zaliczenia końcowego przedmiotu Radiologia Stomatologiczna jest egzamin po IX semestrze.
  2. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia zajęć z przedmiotu Radiologia Stomatologiczna na Katedrze i Zakładzie Dysfunkcji Narządu Żucia
  3. Termin egzaminu jest ustalany i ogłaszany Studentom zgodnie z19 Regulaminu Studiów w SUM.
  4. Egzamin jest przeprowadzany przez Katedrę i Klinikę Chirurgii Czaszkowo-Szczękowo-Twarzowej.
  5. Zasady przeprowadzania egzaminu końcowego z przedmiotu są zgodne z regulaminem Katedry i  Kliniki Chirurgii Czaszkowo-Szczękowo-Twarzowej.

 

§5

Zasady konsultacji z nauczycielem akademickim

Konsultacje z nauczycielem akademickim odbywają się zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej Jednostki www.dysfunkcje.sum.edu.pl

 

§6

Bieżące sprawy administracyjne dotyczące dydaktyki

 

  1. Sprawy dotyczące dydaktyki, w tym np. składanie podań o odrabianie zajęć, należy załatwiać drogą elektroniczną;
    1.  kontakt z sekretariatem jednostki: adres e-mail: dysfunkcje@sum.edu.pl,
    2.  kontakt z Kierownikiem ćwiczeń p. dr hab.n.med. Aleksandra Nitecką -Buchtą: adres e-mail:dysfunkcje@sum.edu.pl, aleksandra.nitecka@sum.edu.pl
  2. Korespondencja elektroniczna z pracownikami i podmiotami SUM powinna odbywać się ze studenckiego konta poczty elektronicznej.
  3. Student jest zobowiązany odczytywać wiadomości kierowane na Jego konto w domenie s…..@365.sum.edu.pl.

 

§7

Kwestie sporne i nie zawarte w niniejszym regulaminie będą rozstrzygane zgodnie z obowiązującym Regulaminem Studiów w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach stanowiącym załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 37/2024 Senatu SUM z dnia 18 czerwca 2024 r

 

§8

W zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej i wynikających z niej Zarządzeń Rektora SUM możliwa jest zmiana trybu i formy prowadzenia zajęć, zaliczeń i egzaminów.

 

§9

Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2024 roku.

 

 

W kategorii: