Regulamin zajęć

20/kwi/2023
17/paź/2023

REGULAMIN ZAJĘĆ Z PRZEDMIOTU PROTETYKA STOMATOLOGICZNA

dla Studentów kierunku lekarsko-dentystycznegoroku IV, V

prowadzonych w Katedrze i Zakładzie Dysfunkcji Narządu Żucia

Wydziału Nauk Medycznych w Zabrzu

w roku akademickim 2023/2024

 

Kierownik Jednostki prof.dr hab.n.med. Stefan Baron

 

Zajęcia z przedmiotu Protetyka Stomatologiczna prowadzone są w oparciu o Regulamin Studiów Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, stanowiący Załącznik. Nr 1 do Uchwały 49/2022 Senatu SUM z dnia 29 czerwca 2022r., oraz niniejszy Regulamin.

 

1

Zasady uczestnictwa w zajęciach

 

  1. Zajęcia dydaktyczne (wykłady, seminaria, ćwiczenia) odbywają się zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez Dziekana.
  2. W zakresie zajęć realizowanych zdalnie dopuszcza się zmianę terminu realizacji zajęć przez Kierownika Jednostki -informacje o terminie i wykorzystywanej platformie ogłaszane są na stronie internetowej Jednostki.
  3. Uczestnictwo w wykładach, seminariach oraz ćwiczeniach jest obowiązkowe.
  4. Student zobowiązany jest do uczestnictwa w zajęciach z grupą studencką, do której został przypisany na dany rok akademicki.
  5. Student zobowiązany jest do punktualnego przychodzenia na zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej i punktualnego zalogowania się do systemu e-learningowego w przypadku zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość.
  6. Student zobowiązany jest do przygotowania teoretycznego do zajęć zgodnie z planowaną ich tematyką w oparciu o podane piśmiennictwo. Brak przygotowania do zajęć będzie równoznaczny z ich niezaliczeniem.
  7. Podczas zajęć realizowanych w Uczelni Student zobowiązany jest do :

- zachowania tajemnicy lekarskiej i ochrony danych osobowych zgodnie z RODO
- przestrzegania treści ślubowania oraz przepisów obowiązujących w SUM, a w szczególności do poszanowania godności wszystkich uczestników procesu dydaktycznego oraz dbania o dobre imię Uczelni

- przestrzegania zasad BHP

- stosowania środków ochrony osobistej zgodnie z wytycznymi Jednostki.

  1. Student powinien dbać o miejsce prowadzenia zajęć, w tym o porządek i prawidłowy stan urządzeń, z których korzysta. Wszelkie zauważone usterki powinny zostać zgłoszone nauczycielowi akademickiemu prowadzącemu zajęcia. W razie powstania szkody sporządzany jest Protokół Uszkodzenia Sprzętu Medycznego. Za stwierdzone po zakończonych ćwiczeniach braki materiałów i instrumentów oraz za uszkodzenia urządzeń odpowiedzialność materialną ponoszą Studenci danej grupy/sekcji.
  2. W miejscu prowadzenia zajęć Student nie powinien spożywać posiłków ani wnosić zbędnych rzeczy osobistych, które należy pozostawić w szatni.
  3. W czasie realizacji zajęć dydaktycznych oraz przeprowadzania zaliczeń końcowych z przedmiotu Studenta obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia i używania urządzeń elektronicznych oraz rejestracji audiowizualnej.
  4. Wszystkie materiały dydaktyczne podlegają ochronie praw autorskich w zakresie własności intelektualnej. Naruszenie praw autorskich i prawa do ochrony wizerunku (nagrywanie, fotografowanie, kopiowanie, rejestrowanie) będzie skutkowało wszczęciem postępowania dyscyplinarnego.

2

Zasady usprawiedliwienia nieobecności  na zajęciach i ich odrabiania

 

  1. Każda nieobecność na zajęciach musi być usprawiedliwiona poprzez przedstawienie prowadzącemu zajęcia niezwłocznie, lub w terminie do 5 dni roboczych po ustaniu przyczyny nieobecności, odpowiedniego dokumentu (zaświadczenie lekarskie, sądowe itp.).
  2. Usprawiedliwianie nieobecności na zajęciach odbywa się zgodnie z 15 Regulaminu Studiów w SUM.
  3. Opuszczone zajęcia powinny być odrobione z inną grupą ćwiczeniową w terminie ustalonym z Kierownikiem Jednostki lub osobę przez Niego upoważnioną.
  4. Niezależnie od przyczyny, w przypadku każdej nieobecności na zajęciach Student jest zobowiązany do przystąpienia do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się na zasadach i w terminach ustalonych przez Kierownika Jednostki lub osobę przez Niego upoważnioną.

 

3

Zasady zaliczania zajęć

 

  1. Warunkiem uzyskania zaliczenia zajęć z przedmiotu jest uczestnictwo we wszystkich zaplanowanych formach zajęć (wykładach, seminariach, ćwiczeniach) oraz uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zaliczeń cząstkowych (ustnych lub pisemnych) sprawdzających efekty uczenia.
  2. W przypadku nieobecności Studenta na zaliczeniu cząstkowym zajęć w wyznaczonym terminie, może on zgłosić się na kolejny ustalony przez nauczyciela termin traktowany już jako poprawkowy.
  3. Student ma prawo do dwukrotnej poprawy każdego zaliczenia cząstkowego.
  4. W przypadku nie uzyskania zaliczenia cząstkowego mimo dwóch terminów poprawkowych, Student ma prawo do przystąpienia do kolokwium zaliczeniowego (ustnego/pisemnego) z całości materiału objętego programem zajęć (ćwiczeń/seminariów).
  5. Terminy zaliczeń ustalane są przez Kierownika Jednostki prowadzącej przedmiot
  6. Nie zgłoszenie się Studenta na zaliczenie w terminie ustalonym przez Kierownika Jednostki powoduje utratę terminu zaliczenia.
  7. Student, który nie uzyskał zaliczenia zajęć z przedmiotu nie zostaje dopuszczony do zdawania egzaminu lub zaliczenia na ocenę w pierwszym terminie uzyskując ocenę niedostateczną z pierwszego terminu egzaminu lub zaliczenia na ocenę.
  8. Student ma prawo podejścia do zaliczenia zajęć z przedmiotu przed każdym terminem egzaminu.

 

4

Zasady zaliczenia końcowego przedmiotu (egzamin)

 

  1. Formą zaliczenia końcowego przedmiotu Protetyka jest egzamin.
  2. W ciągu jednego dnia Student może przystąpić do egzaminu lub zaliczenia na ocenę tylko z jednego przedmiotu.
  3. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia zajęć z przedmiotu Protetyka na Katedrze i Zakładzie Dysfunkcji Narządu Żucia oraz Katedrze Protetyki  i Materiałoznawstwa Stomatologicznego.
  4. Termin egzaminu jest ustalany i ogłaszany Studentom zgodnie z19 Regulaminu Studiów w SUM.
  5. Egzamin jest przeprowadzany przez Katedrę Protetyki i Materiałoznawstwa Stomatologicznego.
  6. Zasady przeprowadzania egzaminu końcowego z przedmiotu są zgodne z regulaminem Katedry Protetyki i Materiałoznawstwa Stomatologicznego.

 

5

Zasady konsultacji z nauczycielem akademickim

 

Konsultacje z nauczycielem akademickim odbywają się zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej Jednostki http://dysfunkcje.sum.edu.pl

 

 

6

Bieżące sprawy administracyjne dotyczące dydaktyki

 

  1. Sprawy dotyczące dydaktyki, w tym np. składanie podań o odrabianie zajęć, należy załatwiać drogą elektroniczną;
    1.  kontakt z sekretariatem jednostki: adres e-mail dysfunkcje@sum.edu.pl,
    2.  kontakt z Kierownikiem ćwiczeń p. dr hab.n.med. Aleksandra Nitecką -Buchtą: adres e-mail:dysfunkcje@sum.edu.pl, aleksandra.nitecka@sum.edu.pl
  2. Korespondencja elektroniczna z pracownikami i podmiotami SUM powinna odbywać się ze studenckiego konta poczty elektronicznej.
  3. Student jest zobowiązany odczytywać wiadomości kierowane na Jego konto w domenie s…..@365.sum.edu.pl.

 

7

Kwestie sporne i nie zawarte w niniejszym regulaminie będą rozstrzygane zgodnie z obowiązującym regulaminem studiów w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach stanowiącym załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 49/2022 Senatu SUM z dnia 29 czerwca 2022r.

 

8

W zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej i wynikających z niej Zarządzeń Rektora SUM możliwa jest zmiana trybu i formy prowadzenia zajęć, zaliczeń i egzaminów.

 

9

Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2023 roku.

 

W kategorii: